RG Stúdió Kft.
webmaster@rgstudio.hu

Az AC-GROUP EGYESÜLÉS ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEI

mely vonatkozik az AC-Group Egyesülés cégcsoport valamely tagja által Megrendelőként megkötött alvállalkozói és beszállítói szerződésre, melyben hivatkozásként a Genex általános szerződésének feltételei szerepelnek.

  1. A VÁLLALKOZÁS TÁRGYA

    1. Felek külön megkötött szerződésben részletezik a megrendelt kivitelezés / beszállítás tárgyát. Ugyanebben a szerződésben szabályozzák az egyedi igényeket, és a műszaki tartalmat.
    2. Vállalkozó nyilatkozik, hogy áttanulmányozta, felülvizsgálta és összehasonlította az ajánlatadáshoz szükséges tervrajzokat és műszaki leírásokat. A felülvizsgálat során nem ismert fel hibát vagy ellentmondást. A kivitelezésnél beépítésre, illetve felhasználásra kerülő anyagoknak, valamint a vállalkozói munkának az érvényes Magyar Szabvány előírásainak meg kell felelni. Vállalkozó a magyar szabványnak megfelelő I. osztályú minőségű teljesítést vállal. A szabályozások esetleges eltérése esetén mindenkor a szigorúbb előírás érvényes.
    3. Vállalkozó kötelezettséget vállal, hogy önmaga, illetve alvállalkozói jelen szerződés szerinti kötelezettségeiket független vállalkozóként hajtják végre és tulajdonosai, illetve munkavállalói nincsenek alkalmazotti kapcsolatban Megrendelővel.
  2. VÁLLALKOZÁSI DÍJ

    1. Megrendelő a munka vállalkozói díjaként megfizeti Vállalkozónak a szerződésben / megrendelésben szereplő összeget.
    2. A Vállalkozó által megadott fixár és az egységárak a szerződés teljesítéséig érvényes prognosztizált árak, árkülönbözet ezekre nem számolható fel. A vállalási ár a tervekben és specifikációkban leírt munkák valamennyi tételét tartalmazza - azoknak a kiegészítő- és többletmunkáknak a vállalkozási díját is, amelyek a tervdokumentációból esetleg hiányoznak, de elengedhetetlenül szükségesek a szerződés tárgyát képező beruházás hiánytalan és tökéletes befejezéséhez. Azon tételeket, amelyekre a Vállalkozó nem adott árat, a Megrendelő úgy tekinti, hogy azt a vállalkozói díj tartalmazza, így azok Megrendelőnek külön nem számolhatók fel.
    3. A szerződés tartalmazza a szükséges mellékmunkák elvégzését és az üzemeltető betanítását. Vállalkozó kijelenti, hogy a szerződéses munkálatok megvalósításához szükséges teljes dokumentációt Megrendelő képviselőitől átvette.
  3. HATÁRIDŐK

    1. A kivitelezési / szállítási határidőket a szerződés tartalmazza.
    2. Vállalkozó köteles a munkavégzéshez szükséges körülményeket biztosítani, az időjárási adottságoknak megfelelően (pl. téliesítés kiépítése és fenntartása). Vállalkozó jelen szerződés aláírásával kijelenti, hogy a megrendelésben / ajánlatban / szerződésben meghatározott munkálatokat a határidő ismeretében, és az időjárási sajátosságok figyelembe vételével tette meg, így az időjárásból fakadó nehézségekre (fagypont alatti hőmérséklet, szeles idő, stb.) alapított pótköltség iránt igényt nem támaszthat.
  4. PÉNZÜGYI FIZETÉSI FELTÉTELEK

    1. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy Vállalkozó a megrendelésben / ajánlatban foglalt műszaki tartalom igazolt megvalósulása esetén jogosult számlázásra. A vonatkozó szerződésben meghatározott számú, részszámlát állíthat ki, az ahhoz tartozó tartalom teljesülése esetén.
    2. A műszaki tartalom teljesítésének igazolását kizárólag a szerződés vonatkozó pontjában meghatározott, Megrendelő által kijelölt képviselője, a tárgyi munkálatok project managere végezheti.
      Vállalkozó tudomásul veszi, hogy amennyiben nem a project manager által került leigazolásra a teljesítés, az arra vonatkozó számlát Megrendelő visszaküldi.
      Vállalkozó az elvégzett munkákról a pénzügyi rendeleteknek megfelelő, az átalányáras elszámolás szabályai szerint részszámlákat, illetve számlát állít ki, melyet megküld Megrendelőnek (1107 Budapest, Fogadó u. 4.).
    3. A részszámla kiállításának alapja a Megrendelő és a Vállalkozó által aláírt teljesítést igazoló jegyzőkönyv, melynek formátumát az Irodaprogram tartalmazza.
    4. A vállalkozói végszámla a jelen szerződésben és annak mellékleteiben rögzített valamennyi munka I.o. minőségben hibátlan és hiánytalan elvégzése után nyújtható be, melynek alapja a műszaki átadás - átvételi jegyzőkönyv. A műszaki átadás-átvételi és üzembe helyezési eljárás feltételeit a Vállalkozónak kell biztosítani. A számla a felmerült minőségi és mennyiségi hiányok megszüntetése után nyújtható be a Megrendelő felé. A végszámla benyújtásának előfeltétele továbbá a szükséges műbizonylatok, eredeti nyelvű, illetve magyar nyelvű, a hazai megfelelősség igazolására szóló nyilatkozatok, a kivitelezői nyilatkozatok és a megvalósulási dokumentáció Megrendelőnek történő átadása.
    5. A részszámla és a végszámla hivatalos átvétele Megrendelő központjában, összegének átutalása a kézhezvételtől számított 60 napon belül történik, a szerződésben rögzített feltételek figyelembe vételével. Késedelmes számlafizetés esetén Vállalkozó a mindenkori jegybanki alapkamat felszámítására jogosult. A felmerülő késedelmi kamat lejárt pénzkövetelésnek minősül, kifizetésére azonnal jogosult.
    6. Vállalkozó a jelen szerződés teljesítése során a Megrendelővel szemben keletkező követeléseit, járandóságait harmadik személyre csak a Megrendelő előzetes írásbeli hozzájárulásával jogosult engedményezni.
  5. KÖTBÉR-KAMAT

    1. A részszámlák és a végszámlák értékéből 5% jóteljesítési garancia címén visszatartásra kerül, amely a garancia idő letelte után, a garanciális bejárást követően, a garanciális felülvizsgálat hibajegyzékben rögzített hibák igazolt kijavítása után kerül elszámolásra. A Vállalkozó a számlái kiállítása során a számla összegét a nettó vállalkozási díjból számított jóteljesítési garancia összegével csökkenti, azonban az általános forgalmi adót a teljes esedékes összegre vetítve tünteti fel a számláján, majd fizeti be az APEH részére.
    2. A Vállalkozó késedelmes teljesítése esetén a kötbér mértéke a kikötött ellenszolgáltatás, mint kötbéralap figyelembe vételével napi 1,0 %, maximum 15% a maximális kötbér elérése azonnali elállási ok.
      Hibás teljesítés esetén - ha a Megrendelő kijavítást kér - a kötbér mértéke a késedelmivel azonos. A késedelmi kötbér esedékessé válik, ha a késedelem megszűnik, a póthatáridő lejár, vagy a kötbér eléri a legmagasabb mértéket. A póthatáridő is kötbérterhes.
      Hibás teljesítés esetén - ha a Megrendelő kijavítást nem kér - a kötbér mértéke a hibával érintett szolgáltatás 15% minőségi kötbér!
      A teljesítés lehetetlenülése (meghiúsulása) esetén a kötbér mértéke a vállalkozói díj 20%-a. Meghiúsulásának minősül a késedelem miatti elállás is.
      Vállalkozó hozzájárul, hogy a Megrendelő az esedékes kötbér összegét a számlából levonja.
      A kötbér alapja a vállalkozói díj ÁFA-val növelt összege.
    3. Megrendelő a késedelmi kötbéren felül követelheti a Vállalkozótól:
    4. A késedelem miatt elszenvedett kárának megtérítését.
    5. Hibás teljesítés esetén a hiba kiküszöböléséig terjedő időre a fenti százalékok szerint számított kötbért, ez esetben a kötbér maximum meghaladhatja a 15%-ot.
    6. A kötbér alapja:
    7. Késedelem esetén az elmaradt teljesítésének nagysága, a szerződés szerinti szakaszszámla értéke, átadási késedelem esetén a teljes szerződéses összeg.
    8. Hibás teljesítés esetén a hibás teljesítéssel érintett munka Vállalkozó költségvetésében szereplő szerződés szerinti értéke.
    9. Meghiúsulás esetén a teljes szerződéses összeg.
    10. A kötbérek felmerüléskor esedékes ok, lejárt pénzkövetelésnek minősülnek és a számlából (rész vagy végszámlából) azonnal levonásra kerülnek, a Megrendelő azokat a maga, általa kiállított számla alapján kiszámíthatja.
  6. SZERZŐDÉSSZEGÉS

    1. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy az egyeztetett és jóváhagyott kivitelezési idő ütemtervben meghatározott részhatáridők 15 munkanappal történő túllépése esetén vagy olyan hibás teljesítés esetén, amelynek a kijavítása a 15 munkanapot meghaladja, a Megrendelőnek jogában áll - választása szerint - a szerződésszegés következményeinek érvényesítése mellett a szerződést azonnali hatállyal felmondani. Ugyancsak jogosult a Megrendelő a szerződés azonnali hatályú felmondására, ha a Vállalkozó a Megrendelő felszólítására a Megrendelő által kifogásolt, vagy hiányolt cselekményeket nem orvosolja, vagy nem pótolja megadott határidőn belül.
    2. Vállalkozó szerződésszegést követ el, ha
      • Az ütemterv kötbérterhes részhatáridőket nem tartja be.
      • A véghatáridő késedelmes teljesítése esetén.
      • Hibásan teljesít, mert a szolgáltatott dolog nem felel meg a teljesítéskor a törvényben és a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, vagy ha a szolgáltatott dologban a teljesítéskor nincsenek meg a törvényben és a szerződésben meghatározott tulajdonságok.
      • A szerződés meghiúsul olyan okból, amelyért a Vállalkozó felelős.
    3. Mentesülnek a felek a szerződésszegés következményei alól, ha
    4. Bizonyítják, hogy a késedelem a másik fél nem szerződésszerű teljesítésére vezethető vissza.
    5. Bizonyítják, hogy kötelezettségeiket vis maior miatt nem tudták teljesíteni. Vis Maior esetén a kötelezettsége teljesítésében akadályozott szerződő fél a másik szerződő felet a vis maior beálltáról és megszüntetéséről haladéktalanul értesíteni köteles.
    6. Vis maior olyan esemény, amelyet a felek tevékenységükkel befolyásolni nem tudnak és a szerződéses teljesítést befolyásolja, a szerződés szempontjából Vis Maiornak tekinthető (pl. természeti katasztrófa, tűzeset, robbanás, sztrájk, stb.).
    7. Megrendelő a szerződés felmondása esetén csak az addig elvégzett munkák kifizetésére kötelezhető.
  7. MŰSZAKI FELTÉTELEK

    A MUNKA ÜTEMEZÉSE, ÜTEMTERV

    1. Vállalkozó a szerződés aláírását követő három napon belül munkáiról műszaki ütemtervet készít, és azt Megrendelő képviselőjével jóváhagyatja. A Vállalkozó a munkálatok felelős műszaki irányítását a Megrendelő által jóváhagyott részletes ütemterv betartásával maga végzi. Az ütemtervet Megrendelővel közösen, hetente értékeli, és közösen keresik a lehetőséget annak ésszerű javítására. Az ütemtervtől való egy hetes elmaradás esetén akciótervet dolgoznak ki a lemaradás behozására (nyújtott munkaidő, több műszak, hétvégi, munkaszüneti napon történő munkavégzés, stb.). Az akciótervben foglaltak végrehajtása a Megrendelő számára többletköltséget nem eredményezhet.

      Vállalkozó köteles munkáját olyan gondosan megszervezni, hogy minden előrelátható akadály időben megszüntethető legyen, és ennek érdekében Megrendelő képviselőjének figyelmét ezek akadályoztatásokra időben felhívja.
      Ha a vállalkozó a tervdokumentációban kiírt anyagokat a szükséges időben beszerezni nem tudja, előzetesen a Megrendelő képviselőjének jóváhagyása után jogosult időben beszerezhető, azonos műszaki paraméterű és használati értékű más anyaggal helyettesíteni, az ilyen helyettesítés azonban késedelmet és többletköltséget nem eredményezhet.
    2. Megrendelő jogosult a beépítésre kerülő anyagok, berendezések kiválasztásában részt venni és dönteni, a Vállalkozó által beépítésre javasolt anyagok és berendezések helyett más, a minőségi előírásoknak megfelelő anyagot választani. Amennyiben a változtatásnak anyagi vagy határidő vonzata van, úgy ezek csak szerződés módosítás keretében rendezhetők. A szerződésmódosítás kezdeményezése minden esetben Vállalkozó feladata.
    3. Tervtől eltérő műszaki megoldást Vállalkozó csak Megrendelő képviselőjének az építési napló mellékletét képező jóváhagyásával alkalmazhat.
      Vállalkozó minőségellenőrzési tervet készít, és ad át Megrendelő képviselőjének a szerződés létrejöttét követő 30 naptári napon belül .
    4. Vállalkozó a munka ütemezésénél és annak sorrend meghatározásánál a Megrendelő utasításait köteles figyelembe venni.
    5. Vállalkozó köteles a munka végrehajtása során szükségessé váló ideiglenes vagy végleges engedély, felmentés megszerzését kezdeményezni és megszerezni. Az építési engedélyen és a hozzá tartozó szakvélemények beszerzéséhez szükséges terveken, a közmű és forgalomkorlátozási engedélyeken kívül valamennyi szükséges engedély megszerzése a Vállalkozó feladatát képezi, illetékei és költségei a Vállalkozót terhelik. A Megrendelő ehhez a tőle elvárható adminisztratív segítséget köteles megadni.
    6. A MUNKATERÜLET ÁTVÉTELE

    7. Megrendelő jogosult és köteles a munkaterületet munkavégzésre alkalmas állapotban - jegyzőkönyvileg - átadni.
    8. Vállalkozó köteles a munkaterületet átvenni, az átvételkor annak munkavégzésére való alkalmasságát megvizsgálni az esetleges hiányosságokkal kapcsolatos észrevételeit 2 napon belül jegyzőkönyvben rögzíteni, és ebben a Megrendelő figyelmét a hiányosságok megszüntetésére felhívni.
      Amennyiben ezt a kötelezettségét elmulasztja, ezt követően a munkaterület alkalmasságával kapcsolatban kifogással nem élhet, ebből eredően határidő módosítást nem kezdeményezhet, illetve többletköltségeket nem érvényesíthet még abban az esetben sem, ha utólag bizonyítható, hogy az alkalmatlanság fennáll.
    9. Vállalkozó köteles megvizsgálni továbbá, hogy a munkaterületen korábban végzett munkák esetleges hibái vagy hiányosságai nem akadályozzák-e a munkavégzésben. Vállalkozó írásbeli jelzése alapján Megrendelő intézkedik a hibák, illetve hiányosságok kijavításáról. Amennyiben a Vállalkozó ellenőrzési kötelezettségét elhanyagolja, úgy átvállalja a felelősséget a korábban elkövetett hibák vagy hiányosságok következtében fellépő károkért, még abban az esetben is, ha utólag bizonyítható, hogy a hibát vagy hiányosságokat más vállalkozó követte el.
    10. Vállalkozó feladata munkaterületének, eszközeinek és beépített szerkezeteinek, anyagainak felelős őrzése.
  8. ALVÁLLALKOZÓI SZERZŐDÉSEK

    1. Vállalkozó jogosult a munkavégzéshez alvállalkozó igénybevételére, azonban az alvállalkozó tevékenységéért, mint sajátjáért felel. Az alvállalkozók kiválasztása esetén köteles a Megrendelővel előzetesen egyeztetni és a Megrendelő által jóváhagyott alvállalkozók adatait (cégadatok, alkalmazottak személyes adatai, alvállalkozó által használt járművek, illetve a Megrendelő által megadott egyéb adatok) a Megrendelő részére megadni.
    2. Vállalkozó köteles a szerződéses díj 20%-át meghaladó értékű alvállalkozói szerződéseit előzetesen a Megrendelőnek bemutatni és a Megrendelővel ellenjegyeztetni. Megrendelő a Vállalkozó által bevonni kívánt alvállalkozók kiválasztásánál vétójoggal élhet. Vállalkozó által kötelezően bemutatandó alvállalkozói szerződéseket Megrendelő jogosult ellenjegyezni, a bejelentett alvállalkozók ellen - annak indoklása mellett - vétóval élni, továbbá a már megkötött alvállalkozói szerződések felbontását is kezdeményezni.
    3. Megrendelő jogosult kifogásolni vagy megtagadni a Vállalkozónak későbbi szubalvállalkozók foglalkoztatását, helyszíni személyzetét, az ajánlattól eltérő alkalmazott technológiáját, eszközeit.
  9. AZ ÉPÍTÉSI NAPLÓ VEZETÉSE

    1. Vállalkozó az építés ideje alatt naplót köteles vezetni, és azt Megrendelő helyszíni irodájában tartani. A szerződő felek a naplóbejegyzésre meghatalmazott személyeket kötelesek a naplóban feltüntetni az építési napló megnyitásakor. Az építési naplóban megállapítások, megjegyzések, kifogások, stb. bejegyzésére kizárólag az építési naplóban megnevezett személyek jogosultak. Az építési napló megnyitása utáni esetleges változásokat a naplóban rögzíteni kell.
    2. Az építési naplóban minden olyan feltétel és állapot rögzítésre kell kerüljön, mely szerződés szerinti munkák megvalósításával kapcsolatos.
    3. Az építési naplót a jelen szerződés szerinti munka teljes befejezését követően le kell zárni és a záró bejegyzést a feleknek alá kell írni.
  10. VÁLLALKOZÓ HELYSZÍNI KÉPVISELŐJE

    1. Vállalkozó köteles állandó helyszíni képviselője által a munkaterületen állandó műszaki irányítást és felügyeletet biztosítani, a szerződéses munkák teljesítése érdekében. Köteles továbbá helyszíni képviselőjét eltávolítani és a Megrendelő által jóváhagyott személlyel pótolni, amennyiben a Megrendelő a képviselőt feladatai ellátására nem tartja megfelelőnek, és erről írásban értesíti Vállalkozót.
    2. Vállalkozó köteles a munka végzése során olyan képzett és tapasztalt vezetőket és irányítókat, továbbá szakképzett, betanított és segéd munkaerőt biztosítani, amely a szerződés szerinti kötelezettségeinek megfelelő és időben történő elvégzéséhez szükségesek.
    3. Megrendelő jogosult a Vállalkozó meghatalmazott képviselőjének haladéktalan eltávolítását és másik, általa elfogadhatónak tartott személlyel való pótlását kérni Vállalkozótól, ha a Megrendelő a képviselőt feladatai ellátására nem tartja megfelelőnek és erről a Vállalkozót - a kifogás indokait is megnevezve - írásban értesíti. Amennyiben a kivitelezés során, illetve a garanciális időszakban olyan hiányosságok derülnek ki, amelyek szakszerűtlen munkavégzésre, vagy csökkent értékű anyagokra vezethetők vissza, akkor ezeket a Vállalkozó felszólítására, azonnal térítésmentesen és egészében köteles megszüntetni. Amennyiben Vállalkozó a megadott határidőre nem tesz eleget a felszólításnak, Megrendelőnek joga van a munkát Vállalkozó költségére elvégeztetni.
  11. MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS

    1. Vállalkozó köteles a magyar szabvány és/vagy Megrendelő képviselője által előírt, ellenőrzéseket folyamatosan elvégezni, a megállapított hibákat és hiányosságokat haladéktalanul megszüntetni, és az intézkedéseket az építési naplóban rögzíteni.
    2. Vállalkozó a beépített anyagok minőségi bizonylatait köteles átadni. Vállalkozó a beépített anyagok, szerelvények, stb. minőségét az érvényes rendeletek és szabványok szerint vállalja, és azt minőségtanúsítvánnyal igazolja. A felhasználandó építő- és szerelőipari anyagokra, termékekre, szerkezetekre vonatkozó minőségtanúsító okiratokat az átadás-átvételi eljárás befejezésével egy időben átadja a Megrendelő képviselőjének. A minőségtanúsítással kapcsolatos vizsgálatok, szakvélemények és engedélyek beszerzésének költségei teljes egészében a Vállalkozót terhelik. Vállalkozó átadja a beépített anyagok gyártómű - és hazai honosítási műbizonylatait, mérési jegyzőkönyveit, szabványossági nyilatkozatait, valamint a tárgyi munkára vonatkozó kezelési és karbantartási utasítást.
    3. A Vállalkozó által az építési célra felhasznált anyagoknak, építő és szerelőipari termékeknek, szerkezeteknek és az alkalmazott technológiának meg kell felelniük a vonatkozó normatív dokumentumoknak, műszaki irányelveknek, műszaki előírásoknak, gyártói műszaki feltételeknek, továbbá Megrendelő által szolgáltatott műszaki specifikációban meghatározott követelményeknek. Ezeken felül a Vállalkozónak az érvényes magyar építésügyi, egészségügyi, munkavédelmi, tűzrendészeti és környezetvédelmi hatósági előírásokat is be kell tartania.
    4. Vállalkozó köteles a végzett munka vagy a beépítésre került anyag, a szerkezet minőségi megfelelőségének vitája esetén, ha a vizsgálat eredménye számára elmarasztaló, annak költségeit viselni és Megrendelő által elrendelt bontást, vagy cserét haladéktalanul - költségmentesen - elvégezni. Megrendelő jogosult az elvégzett munkák mennyiségét és minőségét folyamatosan ellenőrizni.
  12. A MUNKÁK MÁS VÁLLALKOZÓVAL TÖRTÉNŐ ELVÉGEZTETÉSE

    Megrendelő jogosult a jelen szerződésbe foglalt munkák mennyiségét növelni vagy csökkenteni, önálló munkarészeket, rendszereket ideiglenesen vagy véglegesen elhagyni, a munkák bármely részét, bármilyen technológiai vagy időbeli sorrend szerint megvalósítani, megváltoztatni. Amennyiben a Megrendelő úgy ítéli meg, hogy a Vállalkozó a kért és rögzített rész- és véghatáridőkre a munkát nem tudja elkészíteni, vagy nem a szerződött minőségben készíti, úgy a Megrendelő 15 nap elteltével jogosult:
    • A munkát más kivitelezővel elkészíttetni a Vállalkozó költségére
    • A Vállalkozó mellé másik kivitelezőt bevonni, a Vállalkozó költségére
    • A szerződést egyoldalúan megszüntetni a Vállalkozó felelősségére
    • Az elvégzett rossz minőségű munka leértékelése
    • A megfelelő minőség biztosítására a Vállalkozó költségére
    Megrendelő jogosult továbbá más Vállalkozóval elvégeztetni a kifogásolt vagy hiányolt munkákat a Vállalkozó költségére, ha felszólítására a Vállalkozó a kifogásolt vagy hiányolt cselekményeket nem javítja, illetve pótolja.
  13. MUNKA- BALESETVÉDELEM, TŰZVÉDELEM, BIZTONSÁGTECHNIKA

    1. Vállalkozó az általa átvett területen vállalja: a munkavédelmi, biztonságtechnikai és tűzrendészeti szabályok, illetve a munkaterületre vonatkozó egyéb rendeletek, szabályok betartását, és az azokkal kapcsolatos további felelősséget is.
    2. Vállalkozó köteles továbbá alkalmazottai részére a munkavédelmi előírások szerinti egészségügyi vizsgálatokat elvégeztetni, a munkavédelmi oktatásokat megtartani, a szükséges védelmi és biztosító eszközöket rendelkezésre bocsátani, alkalmazni, és használatukat folyamatosan ellenőrizni. Vállalkozó tűzveszélyes tevékenység esetén a munkát érvényes tűzvédelmi szakvizsgával rendelkező dolgozókkal köteles elvégeztetni. Köteles a tűzvédelmi szabályokra, előírásokra dolgozóit kioktatni. Vállalkozó köteles Megrendelő munka-, tűz- és környezetvédelmi ügyekben meghatalmazott és intézkedésre jogosult képviselői munkavédelmi ellenőrzését segíteni, intézkedéseit kötelezőnek tekinteni.
    3. Vállalkozó köteles minden biztonságtechnikai rendellenességet Megrendelő képviselőjének jelenteni, a munkájával összefüggésben bekövetkező balesetet kivizsgálni, bejelenteni és a szükséges nyilvántartást vezetni. Vállalkozó dolgozóival előforduló esetleges munkahelyi balesetekkel kapcsolatos összes felelősséget és költséget Vállalkozó viseli, beleértve a TB viszontkövetelését is. Előzőek értelmében Megrendelő felé Vállalkozó semmilyen követelést nem támaszthat.
  14. A MUNKATERÜLET ÁLLAGMEGÓVÁSA, HULLADÉKSZÁLLÍTÁSA

    1. A feladat teljesítése során a Vállalkozó olyan gondossággal köteles a munkálatokat végezni, hogy az épület és egyéb építmények károsodást ne szenvedjenek, mert az ebből adódó kártérítési és helyreállítási kötelezettség a Vállalkozót terheli. Üzemelő létesítményben a Vállalkozó munkájával érintett területen napi/folyamatos takarítással köteles gondoskodni az üzemi terület munkaterület átadáskori állapotának fenntartásáról. Vállalkozó köteles a saját tevékenységéből származó hulladékot folyamatosan összegyűjteni, és a munkaterületről elszállítani. Amennyiben erről nem gondoskodik, úgy Megrendelő a Vállalkozó költségére a szemetet, göngyöleget elszállíttatja.
    2. Vállalkozó köteles a közterületben, a Megrendelő építéshelyi berendezéseiben, illetve munkavégzési területén más vállalkozó már korábban elkészült munkájában általa okozott bármely kárt megtéríteni, illetve saját költségén kijavíttatni.
    3. Vállalkozó köteles a Megrendelő számára biztosítani, hogy bármely időpontban az ellenőrzési jogát gyakorolhassa, hogy a Megrendelő megtekinthesse és megvizsgálhassa a munkavégzés helyszínét, az anyagok, termékek, szerkezetek és berendezések minőségét, gyártási helyszínét, fázisait.
    4. Vállalkozó köteles az ideiglenes építéshelyi berendezéseket saját költségére felépíteni, és azokat elbontani, elszállítani legkésőbb a műszaki átadás-átvétellel egyidejűleg.
  15. A MUNKARÉSZEK ELTAKARÁSA

    1. Bármilyen akadályoztatás, illetve a munkarészek eltakarása esetén Vállalkozó köteles az építési napló ilyen tartalmú oldalainak másolatát telefaxon a Megrendelő címére eljuttatni.
      • A vonatkozó szabványokban és a műszaki előírásokban megkívánt ellenőrzés és próbavétel előtt
      • A Megrendelő jóváhagyása előtt
      • Ha a Megrendelő vagy Tervező időben közölt észrevételével ellentétes
      • Ha az eltakarás előtt legalább 48 munkaórával, írásban nem jelezte az eltakarást.
    2. Vállalkozó köteles Megrendelő utasítására bármely eltakart munkarészt feltárni. Ha az eltakarás a szerződés ide vonatkozó pontjának rendelkezéseit megsértve végezték el, a feltárás és helyreállítás költségeit Vállalkozó viseli.
  16. A MUNKARÉSZEK ELBONTÁSA

    1. Hibás (nem I.o.) teljesítés esetén a Megrendelő jogosult az érintett munkarész elbontását és újraépítését elrendelni. Az elbontásból és újraépítésből fakadó többlet költségért és határidő csúszásért minden felelősség a Vállalkozót érinti.
    2. Vállalkozó a Megrendelő előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül nem bonthatja meg a már elkészült munkarészeket. Az erre irányuló Vállalkozói indítványnak tartalmaznia kell a kívánt bontás vagy módosítás jellegét, mértékét és a helyreállítás módját. A helyreállítást az eredetivel azonos minőségű anyaggal kell elvégezni. A helyreállított rész felülete nem különbözhet a környezetétől.
  17. A MUNKAVÉGZÉSHEZ SZÜKSÉGES ESZKÖZÖK BIZTOSÍTÁSA

    1. Vállalkozó biztosítja dolgozói részére a munkavégzéshez szükséges gépeket és szerszámokat, a teljes körű kivitelezéshez szükséges fő- és segédanyagokat, állványt, takarást, stb. ezért külön költség nem számolható fel.
    2. Ha az eredeti anyag vagy technológia Megrendelő írásbeli hozzájárulásával valamilyen okból helyettesítésre kerül, az alábbi szempontok érvényesülnek:
      • A helyettesítő anyag vagy technológia az eredetivel minőségi és használati szempontból, egyenértékű
      • Használata folytán a szerződést nem kell módosítani, vagy más munkákat megváltoztatni
      • Költségben és határidőben a Megrendelőnek nem hátrányos
      • Az eredeti anyaggal vagy technológiával legalább azonos garancia és jótállás védi
      • Megfelel a szerződés céljainak
      • Költségmegtakarításról a felek megállapodtak
    3. Vállalkozó tudomásul veszi, hogy munkavégzése alatt más munkanemek kivitelezői is dolgoznak egyidejűleg a munkaterületen. Vállalkozó köteles a szerződésben előírt és törvényes előírásoknak megfelelő vizsgálatok (ellenőrzések, mérések) üzempróbák, próbaüzemek lefolytatására. Ezek eredményeit dokumentálja és átadja Megrendelő részére
  18. VÁLLALKOZÓ ALKALMAZOTTAI

    1. Vállalkozó a vállalt feladatok teljesítése során csak érvényes munkavállalói engedéllyel, munkaszerződéssel rendelkező munkavállalókat foglalkoztathat. Vállalkozó vállalja, hogy gondosan betartja az alkalmazandó társadalombiztosítási törvényeket és jogszabályokat és fizeti valamennyi, a dolgozók alkalmazásának következtében adódó költségeket és adót.
    2. Megrendelőnek joga van Vállalkozó dolgozóját a munkaterületről kiutasítani, ha magatartása megbotránkozást kelt, munkájának minősége, teljesítménye nem megfelelő, munkamorált bomlasztó tevékenységet folytat. Vállalkozó minden körülmények között garanciát vállal a személyzetéért a Megrendelővel és valamennyi helyi hatósággal szemben. A Vállalkozó alkalmazottai a megrendelő kérésére kötelesek a részükre biztosított emblémával ellátott munkaruhát viselni a munkaterületen, a dolgozók jobb azonosíthatósága és koordinálása érdekében. A Megrendelő köteles ilyen irányú igénye esetén térítés ellenében biztosítani a Vállalkozónak.
    3. A Vállalkozó alkalmazottai által igénybe vett felvonulási és szociális létesítmények (iroda, WC, öltöző, mosdó, stb...) használatát a villamos energia és vízfogyasztást, az építési terület általános őrzését, a teljes körű építésszerelési biztosítást Megrendelő térítés ellenében biztosítja, melynek összege együttesen a nettó szerződéses összeg két százaléka. Vállalkozó hozzájárul ahhoz, hogy a szolgáltatási számla ellenértékét esedékes részszámlájából, illetve számlájából Megrendelő kompenzálással egyenlíti ki. Vállalkozói károkozás a felvonulási épületben kártérítési kötelezettséggel jár, amely levonása a soron következő számlában esedékes.
  19. A KIVITELEZÉS FELELŐS MŰSZAKI ELLENŐREI

    A szerződésben / ajánlatban / megrendelésben Felek megjelölik mindkét fél részéről aláírási jogosultsággal rendelkező felelős műszaki ellenőrök nevét, címét, elérhetőségeit.
  20. MŰSZAKI ÁTADÁS-ÁTVÉTEL

    1. Vállalkozó a műszaki átadás-átvételi eljárás megkezdésekor az alábbi dokumentumokat köteles Megrendelő részére átadni magyar nyelven:
      • A beépített berendezések minőségi bizonylatait, használati utasításait, garanciajegyet
      • A berendezések, hálózatok eredményes mérési jegyzőkönyveit
      • A berendezések műbizonylatait, gyári, műszaki leírásait, magyar nyelvű utasításait
      • Kezelési és karbantartási utasítást
      • Kezelőszemélyzet kioktatását, betanítását igazoló nyilatkozatot
      • Sikeres próbaüzemi jegyzőkönyvet
    2. Az átadás-átvételi eljárás során a Vállalkozónak igazolnia kell, hogy a munka a szerződésben meghatározott követelményeknek és a hatósági előírásoknak, valamint az esetleges menetközben elrendelt megrendelői módosításoknak megfelelően, hiány- és hibamentesen elkészült. Vállalkozó tudomásul veszi, hogy Megrendelő a műszaki átadás-átvételt meghiúsítja, amennyiben hiányok állnak fenn, vagy a hibák mennyisége és jellege olyan, hogy a rendeltetésszerű használatot gátolják.
    3. Vállalkozó köteles a létesítmény üzembe helyezésénél, illetve birtokba adásánál közreműködni a kezelő személyzet előzetes betanításával és az ott esetlegesen keletkezett üzemzavart okozó hibákat, haladéktalanul kijavítani. A Vállalkozó miatt sikertelen próbaüzem költsége és annak vonzatai Vállalkozót terhelik. Vállalkozó tudomásul veszi, hogy Megrendelő csak teljesen beszabályozott és sikeres mérésekkel bizonylatolt rendszerek esetén veszi át a létesítményt.
    4. A munkaterület átadás-átvétele építési és munkavédelmi naplóban történik. A naplóban szerződő felek képviselői rögzítik a munkaterület felszabadításával kapcsolatban teendő intézkedéseiket, az együttműködés feltételeit.
    5. A vállalkozás akkor tekinthető teljesítettnek, ha a Megrendelő által jóváhagyott tervdokumentáció alapján a munka I. osztályú minőségben elkészült és azt Vállalkozó Megrendelőnek átadta. Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a megvalósítás közbeni viták nem késleltethetik a szerződésben vállaltak megvalósítását, nem adhatnak alapot a befejezési határidő módosítására. Ezeket felek menet közben vagy átadás után megegyezéssel, vagy jogi úton rendezik.
    6. Tervtől eltérő műszaki megoldást Vállalkozó csak Megrendelő jóváhagyásával alkalmazhat.
  21. TÖBBLETMUNKA

    Többletmunka az a munka, amely
    • Csak a költségvetés kiírásban szerepel
    • Csak a tervlapokon van jelölve, illetve kiírva
    • Csak a műszaki leírásban van rögzítve
    • Szükséges az adott vállalás teljes körű végzéséhez.
  22. MŰSZAKILAG SZÜKSÉGES MUNKA

    Amely munka nélkül a létesítmény rendeltetésszerűen nem használható, amelynek elvégzésére a Vállalkozó - a szerződés keretén belül, saját költségén - köteles
  23. PÓTMUNKA

    1. A szerződésben nem szereplő, a Megrendelő által külön elrendelt munka, amelynek elvégzésére a Vállalkozó köteles ugyan vállalkozni, de az ellenértékét a Megrendelő köteles megfizetni. Pótmunkát Vállalkozó csak szerződésmódosításban rögzített megrendelői igény és jóváhagyás esetén végezhet. Amennyiben tervtől eltérések, illetve pótteljesítések válnak szükségessé, arra vonatkozóan Vállalkozó javaslatot, illetve pótajánlatot ad, melynek Megrendelői elfogadása után lehet a munkát elvégezni. Ilyen irányú igényét Vállalkozó a felmerüléskor az építési naplóban köteles rögzíteni és azt cégszerűen is bejelenteni.
      Vállalkozó a szerződés teljesítése során az ajánlatban szereplő munkatételeket végzi el. Az ajánlatban nem szereplő munkákra a Megrendelő pótmegrendelést köteles adni, melyre Vállalkozó pótköltségvetést, póthatáridőt és szerződésmódosító közös nyilatkozatot küld.
    2. Vállalkozónak a műszaki szükségességből felmerülő pótmunkát, amely a szerződésszerű teljesítéshez szükséges, haladéktalanul el kell végeznie, függetlenül a szerződéses állapottól, azok nem késleltethetik a szerződéses teljesítést.
      (pótmunka az, ami a szerződés műszaki tartalmában nem szerepelt és nem is volt felismerhető).
      Amennyiben olyan munka elvégzése válik szükségessé, amely jelen szerződés köréből kiesik, az külön egyeztetett egységár alapján készíti el és számolja el a Vállalkozó.
  24. JÓTÁLLÁS, GARANCIA, SZAVATOSSÁG

    1. Vállalkozó a jelen szerződésben meghatározott feladatok elvégzésére a Magyar Szabványban és a vonatkozó törvényi szabályozásokban, rendeletekben előírt jótállási és szavatossági feltételeket vállalja. A Vállalkozó jótállási kötelezettsége 12 hónapra terjed ki. A jótállási kötelezettség kezdetét a sikeres megrendelői birtokba adást dokumentáló jegyzőkönyv dátumától kell számítani. Jótállási határidő lejárta után a szavatossági és a kötelező alkalmassági időből eredő kötelezettség érvényes.
      Szavatossági hibajelentés alapján, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül Vállalkozó köteles helyszíni hibavizsgálatot tartani, és az ezt követő 8 napon belül állásfoglalását dokumentáltan közölni. Ebben a nyilvántartásban a Vállalkozó ismerteti azokat az intézkedéseket, amelyeket a hiba haladéktalan kiküszöbölése érdekében megtett, beleértve a hiba megszüntetésének időpontját, határidejét. Az elvégzett javítást Megrendelő képviselőjével közösen dokumentálják. Amennyiben a Vállalkozó a javítást határidőre nem végzi el, az szerződésszegésnek minősül, és az irányadó jogszabályokban meghatározott jogkövetelményeket vonja maga után.
    2. A vállalkozó garantálja:
      • Valamennyi, jelen szerződésben és annak mellékleteiben meghatározott paraméter és műszaki adat elérését
      • Az általa létrehozott létesítmény minősége mind a felhasznált anyagok, mind a létesítmény szerkezete és kivitele szempontjából az érvényes magyar szabványoknak és előírásoknak megfelel, és a szerződéses cél elérését maradéktalanul biztosítja.
      • Az építés-szerelési munkák szakszerű I. osztályú elvégzését, vonatkozó szabványok és előírások betartását.
    3. Vállalkozónak fent részletezett egységes jótállási kötelezettséget a szerződés teljesítésétől számított 12 hónapra terjed ki, ha a jogszabály eltérő hosszabb időről nem rendelkezik.
    4. Vállalkozó garanciális kötelezettsége csak rendeltetésszerűen üzemeltetett rendszerre vonatkozik, és nem terjed ki az elemi csapás, az erőszakos beavatkozás, valamint a szokásostól eltérő egyéb körülmények hatására keletkezett meghibásodásokra.
      Amennyiben a létesítmény, vagy ennek egy része a garancia idő alatt a Vállalkozó garanciális kötelezettsége alá tartozó hiányosságok miatt nem üzemel rendeltetésszerűen, a Vállalkozó köteles a garanciális munkát azonnal elvégezni és az előzőekben meghatározott garancia idő - a létesítményt, illetve az érintett részt illetően - annyi idővel meghosszabbodik, amennyi ideig az a rendeltetésszerű használatra alkalmassá nem vált.
    5. A jótállási vagy szavatossági idő alatt fellépő hiányosságot, hibát haladéktalanul a Vállalkozó tudomására kell hozni, a Vállalkozó pedig köteles haladéktalanul intézkedni, a hibát, hiányt kiküszöbölni.
      Amennyiben a Vállalkozó a szükséges intézkedéseket nem, vagy nem kellő időben teszi meg, vagy ezen intézkedések nem vezetnek megfelelő eredményre, a Megrendelő jogosult a hibákat, hiányosságokat a Vállalkozó kockázatára és költségére kiküszöbölni és a szavatossági-jótállási garancia terhére tetszőleges vállalkozóval elvégeztetni.
    6. Amennyiben Vállalkozó időben nem tesz eleget a garanciális kötelezettségeinek, Megrendelőnek jogában áll a hiba kijavítását saját maga vagy más külső forrás igénybevételével végrehajtani, és a vonatkozó költséget Vállalkozóval megfizettetni.
  25. KÁRTÉRÍTÉS

    1. Vállalkozó köteles megtéríteni a Megrendelőt ért minden olyan kárt, amely Vállalkozónak jelen szerződéssel kapcsolatos jogellenes tevékenységére, illetve mulasztására vezethető vissza. E kártérítést Vállalkozó nem maximálhatja. Megrendelő kártérítési igénnyel abban az esetben is felléphet, ha kötbérigényt nem érvényesített vállalkozóval szemben.
    2. A Vállalkozó tevékenységével összefüggő, illetve a szerződés időtartama alatt keletkező károkért Megrendelő felelősséget nem vállal és nem nyújt külön térítést a károk elhárítására, amennyiben az a Vállalkozó érdekkörében merül fel.
  26. EGYÉB FELTÉTELEK

    1. Megrendelő kijelenti és vállalja, hogy mind maga, mind társvállalatai, annak alkalmazottai, illetve ügynökei tartózkodnak bárminemű olyan cselekedettől, mely sértené vagy hátrányosan befolyásolná Vállalkozó és társvállalatai, illetve a vállalkozói védjegyek bármely egyéb szellemi tulajdonságának hírnevét, goodwill-jét, illetve kedvező imázsát.
    2. Megrendelő Vállalkozó előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül nem tárja fel jelen szerződés feltételeit harmadik személy számára. Minden olyan információt, amely Vállalkozó üzleti életére vonatkozik, a Megrendelő üzleti titokként köteles kezelni, a szerződés fennállása alatt és annak megszűnése után, korlátlan ideig.
      Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő érdekkörébe tartozó cégekkel, amelyekkel a Megrendelőnél történő munkavégzés következtében közvetlen munkakapcsolatba kerül, a Megrendelő érdekkörébe tartozó munkák tekintetében 24 hónapon belül közvetlenül munkát nem végez, önállóan szerződést vele nem köt. Amennyiben jelen megállapodást megszegi, akkor ezen munkákon szerzett haszon erejéig teljes kártérítési felelősséggel tartozik Megrendelőnek.
    3. Vállalkozó tevékenysége során csak saját nevében járhat el, nem jogosult a Megrendelő nevét használni. Az esetleges névhasználatból eredő károkért csak és kizárólag Vállalkozó felel.
    4. Vállalkozó a kivitelezéssel kapcsolatban nyilvános közlemények és reklámok kihelyezésére csak Megrendelő beleegyezésével jogosult
    5. Jelen szerződést csak a szerződő felek cégszerű aláírásával lehet módosítani. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Magyar Köztársasági Polgári Törvénykönyvében foglalt rendelkezéseket tekintik irányadónak.
      Jelen szerződés aláírásával egyidejűleg - a szerződés szempontjából - érvényét veszti minden előzetes megállapodás, jegyzőkönyv vagy szóbeli egyezség, mert ezen szerződés lép helyébe.
      Jelen szerződés a felek mint ügyleti akaratuknak mindenben megfelelőt elolvasás és értelmezés után jóváhagyólag aláírták.

R&T Kft, 7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2. e-mail: info@rtklima.hu
Telefon: + 36 (72) 336-381, 332-533, 510-030, 510-031 Fax: + 36 (72) 336-337